MALÁ, ALE UŽITOČNÁ...

24.11.2011 17:23

 Keď som prvý krát zobral do ruky túto knihu, myslel som si že to bude to isté, čo v ostatných knihách o pozitívnom myslení, ktoré som už prečítal. Jediné čo mi prišlo čudné, bol jej formát. Tenká (cca. 90 strán) A5. „Ja som prečítal už iné bychle, tak toto zlupnem, aby sa nepovedalo “ pomyslel som si keď som sa do nej pustil prvý krát. Vtedy som ešte nevedel, že to bude, ak nie najlepšia, tak minimálne jedna z najlepších kníh o pozitívnom myslení, aké som kedy čítal.

Znova sa potvrdilo, že platí stará pravda „Menej je niekedy viac“.

Toť obkec, a teraz sa pustíme do vnútorností. Rúška, skalpel, a ideme na to !

V tejto malej knižke sa ukrýva skutočný poklad. Teda aspoň pre mňa to bol poklad. Je to akoby ste vypili neriedený vývar – každá stránka obsahuje množstvo informácii, a každá z týchto informácii bude mať pre Váš život zásadný význam, ak chcete žiť skvelý život v skvelej spoločnosti. Možno si niektorí pomyslia že preháňam, ale môžem Vás ubezpečiť, že nie som len “čerstvo“ nadšený z jej prečítania. Mám ju doma už niekoľko mesiacov a vždy keď si ju prečítam, zistím, že je ešte lepšia ako keď som ju čítal pred tým. *Možno zreje ?!*

Nie nadarmo sa volá “Istou cestou k skvelosti “. Názov v žiadnom prípade neklame. Ak ste pripravený riadiť sa radami a veriť jej na 100 %, isto sa k skvelosti dostanete. Nechcel som tým povedať, že by kniha bola akýmsi návodom, to nie. Sám autor v nej píše, že samotné čítanie bez premýšľania je zbytočná činnosť, a dovolím si citovať jednu z mojich obľúbených viet : „Myslenie je najťažšia a najvyčerpávajúcejšia práca na svete - preto sa mu veľa ľudí vyhýba.“

Avšak pre mňa osobne bol najväčším prínosom tejto knihy, akýsi vnútorný pokoj. Jediná veta mi pomohla prekonať veľa ťažkostí. Ukázala mi, že svet je v skutočnosti skvelé miesto. Možno sa Vám to nezdá. „Skvelý ? Veď sa nám tu politici smejú do očí a veľa ľudí žije v chudobe. Je toto to skvelé miesto ?“ pýtate sa možno aj vy. Jediné, čo Vám na to môžem povedať, je: Prečítajte si túto knihu, a uvidíte aký je skvelý, a prečo je skvelý.

Kniha je napísaná dosť “nábožensky“, čo ma zo začiatku odrádzalo od čítania. Po určitom čase sa mi podarilo nad to povzniesť a uvidel som, že hovorí o tom čo ostatné knihy o pozitívnom myslení, ale iným spôsobom. V podstate je to len maska za ktorú sa to skrylo, aby to bolo lepšie prijaté vtedajšou verejnosťou (prvý krát bola vydaná v roku 1911).

Ak ste videli film, alebo čítali knihu „Tajomstvo“ (v orig. „The Secret“), nebudú Vám myšlienky v tejto knihe vôbec cudzie. Avšak odporúčam Vám ju prečítať aj tak. Možno Vám pomôže, tak ako mne, dostať sa ľahšie do “toho správneho“ stavu vďačnosti, šťastia a pokoja, aby sa príťažlivá sila vo Vás prejavila najlepšie a najsilnejšie, ako to je možné.

Ak už ste skvelý, ale trápi Vás zdravie, alebo peniaze, existujú aj knihy „Istou cestou k bohatstvu“ a „Istou cestou k zdraviu“, avšak nie všetky sú preložené do slovenčiny.

A malá pikoška – jednu z kníh zo série „Jistou cestou ....“ otvára Rhonda Byrne na začiatku a zatvára na konci filmu Tajomstvo.